Gry wideo – zjawisko kulturowe

Gry wideo – zjawisko kulturowe

Popularność gier wideo jest powszechnie uznawana. Niektóre popularne filmy wywodzą się z gier wideo. Tron i eXistenZ były oparte na popularnych grach wideo. Ostatni myśliwiec został nawet zaadaptowany do filmu! Gry wideo stały się fenomenem kulturowym, który ukształtował nasz świat.

Początki
Gry wideo The Origins to seria taktycznych strzelanek online. Te gry wykorzystują fizykę czołgów, samolotów i poduszkowców do symulacji bitew w czasie rzeczywistym. Gracze wcielają się w pilotów lub dowódców i muszą zarządzać zasobami, budować bazy i brać udział w bitwach w pierwszej osobie lub w widoku dowodzenia. Ponadto gracze mogą wybrać grę różnymi postaciami z wielu różnych środowisk. Gry wideo Origins są popularne wśród graczy na całym świecie.

Origins to nazwa serii gier opracowanych przez amerykańską firmę produkującą gry wideo Origin Systems. Firma została założona przez braci Richarda Garriotta i Roberta Garriotta i była znana z przełomowych prac w różnych gatunkach. W 1992 roku firma została kupiona przez Electronic Arts i nie była już znana jako Origin.

Gatunki
W branży gier wideo istnieje wiele różnych gatunków. Najpopularniejsza jest strzelanka pierwszoosobowa. Te gry są bardzo wciągające, koncentrując się na zwartej mechanice rozgrywki i szczegółowym fabule. Gry sportowe również znacznie się rozwinęły dzięki pełnoprawnym partnerstwom z dużymi organizacjami sportowymi. Na przykład seria NBA 2K oferuje szczegółowe odtworzenie profesjonalnej koszykówki i piłki nożnej. Ponadto seria Forza symuluje gry wyścigowe i symulacyjne.

Gatunki gier wideo są zwykle nazywane od wspólnych koncepcji wśród producentów gier wideo i odbiorców. Biorą pod uwagę cele gry, protagonistę oraz perspektywę oferowaną graczowi. Na przykład strzelanka pierwszoosobowa to gra rozgrywana z perspektywy pierwszej osoby i jest to podgatunek „strzelanki”. Niektóre z najpopularniejszych podgatunków w tej branży to strategia, przygoda, sport i sport.

Wpływ na społeczeństwo
Chociaż gry wideo mogą mieć wiele korzyści dla dzieci i młodzieży, niektóre badania sugerują, że mogą również prowadzić do działań niepożądanych. Należą do nich deprywacja snu, zaburzenia rytmu dobowego i agresja. Chociaż potrzeba więcej badań, aby określić słuszność tych skojarzeń, niektóre badania wykazały, że granie w gry wideo może prowadzić do poprawy umiejętności sensomotorycznych i zdolności rozwiązywania problemów. W rezultacie dzieci i młodzież mogą szybciej przyswajać nowe umiejętności i zachowania niż ci, którzy nie grają w gry wideo.

Chociaż istnieje coraz więcej badań naukowych nad grami, ograniczone zasoby utrudniają badanie skutków tej aktywności. Jednak niedawna komisja parlamentarna w Wielkiej Brytanii wezwała branżę gier i firmy zajmujące się mediami społecznościowymi do dostarczania badaczom anonimowych danych o graczach wysokiego poziomu. Zalecili również współpracę między naukowcami a przedstawicielami przemysłu w celu określenia prawdziwego wpływu gier wideo na dobrostan człowieka.

System oceniania
System oceny gier wideo to sposób kategoryzowania treści gry w celu dotarcia do określonej grupy docelowej. Niektóre systemy są zarządzane przez rząd, podczas gdy inne są niezależne i stanowią część systemu oceny filmów. Niezależnie od używanego systemu, ogólnym celem jest utrzymanie gier wideo odpowiednich dla ich docelowych odbiorców.

Jedną z możliwych alternatyw jest zarejestrowane ujawnienie, w którym uczestniczący wydawcy i programiści identyfikują zawartość swoich interaktywnych produktów rozrywkowych, rejestrują je w niezależnej organizacji oceniającej, a następnie przesyłają swoje produkty do tego organu oceniającego w celu oceny. Takie podejście może spełnić cel proponowanego przez RIAA systemu ratingowego bez nakładania nadmiernych trudności na deweloperów.

Potencjał uzależnienia
Gry wideo mają podobny potencjał uzależniający jak hazard i mogą znacząco zakłócić czyjeś życie. Chociaż nie wiąże się to ze stratą pieniędzy, te gry mogą wymagać ostrego refleksu i umiejętności poznawczych, które mogą być trudne do kontrolowania. Ponadto nawyki związane z konsumpcją mogą znacząco zakłócić codzienne funkcjonowanie, a także powodować znaczne zagrożenia dla zdrowia.

Istnieje wiele kontrowersji wokół problemu uzależnienia od gier wideo. Wiele osób twierdzi, że gry wideo nie uzależniają same w sobie, ale raczej są odurzające i podatne na zachowania podobne do uzależnień. Podczas gdy niektórzy badacze twierdzą, że gry wideo są podobne do tradycyjnych narkotyków, inni twierdzą, że etykietowanie nastolatków jako osób uzależnionych tylko patologizuje normalne zachowania i stwarza ryzyko wywołania fałszywej epidemii zachowań kompulsywnych.

Więcej: https://alebib.pl/vulkan-vegas-opinie/

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *.

*
*
You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>